Normal leveranstid är cirka 10 arbetsdagar på lagerförda varor. Under högsäsong kan det dröja upp till 25 arbetsdagar, beroende på period. Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid.
Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan hittar du på kundtjänstsidan, alternativt i efterhand via separat mail. Vi erbjuder inte någon ersättning / kompensation på grund av en leveransförsening. Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än angiven summa.
Kan inte ordern placeras i brevlådan vid vald hemleverans av någon anledning kommer denna leverans ske till servicepoint.
OUTLÖSTA PAKET/FEL ANGIVEN ADRESS
För försändelser som ej är utlösta och kommer i retur till oss debiteras en avgift på 249kr för att täcka FritidsPunktens transport- och administrationskostnader. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Om vi får tillbaka försändelsen pga okänd adress, fel ifylld adress/namn, eller att du är avflyttad så debiterar vi 200kr för att täcka returfrakt & hanteringskostnader.
FRAKTKOSTNAD
Just nu erbjuder vi alla kunder fri frakt inom Sverige för köp över 499kr. Köp under 499kr så tillkommer 49kr i fraktkostnad. Genom att göra ett köp från fritidspunkten.se är du importör och står för tull och moms.
Alla ordrar levereras med PostNord eller BudBee.